08.26

Įvykę renginiai

SLEEP AT SEA

Rugpjūčio 26 d. 18.30 val

Nemokamas

Švėkšnos Šv. apaštalo Jokūbo bažnyčia

„Melos“ naujosios vokalinės muzikos kolektyvas
Klaus Lang (vargonai)

 

PROGRAMA

KLAUSO LANGO kūriniai

A from abd“ vargonams

„Pastime“ 8 balsams ir vargonams

„Klirrende fahnen I“ 2 balsams ir vargonams

„Und dennoch mir geschieht“ 8 balsams (PREMJERA, „Melos“ užsakymas)

„Klirrende fahnen III“ 2 balsams ir vargonams

„Sleep at sea“ balsams ir vargonams

D from abd“ vargonams

 

ATLIKĖJAI

„Melos“ naujosios vokalinės muzikos kolektyvas – tai profesionalus merginų ansamblis, glaudžiai bendradarbiaujantis su kompozitoriais bei garso menininkais. „Melos“ savo programose pristato šių dienų autorių kūrinius bei naujausias vokalines praktikas. Pagrindinės  estetinės kryptys – redukuota bei eksperimentinė muzika.

 

Klausas Langas (g. 1971 m. Austrijoje) studijavo kompoziciją ir muzikos teoriją (pas H. M. Preßl, B. Furrer ir Y. Pagh-Paan) bei vargonus. Šalia kompozicijos, menininkas taip pat yra profesionalus vargonininkas, atliekantis seną, naująją ir improvizacinę muziką.

Jis parašė daug solinių kūrinių, ypač vargonams, taip pat kūrinių ansambliui ir orkestrui, vokalinių kūrinių ir kelias operas. K. Lango kūrinius atliko žymūs šiuolaikinės muzikos ansambliai Klangforum Wien, Arditti kvartetas, Ensemble Intercontemporain ir kt.

Langas mėgsta arbatą ir nemėgsta vejapjovių bei Richardo Wagnerio. K. Lango muzika nėra priemonė perteikti nemuzikiniam turiniui, pavyzdžiui, emocijoms, filosofinėms ar religinėms idėjoms, politinei propagandai, reklamai ir pan. Jo muzika nėra kalba, kuria perteikiamas nemuzikinis turinys. Muzika suvokiama kaip laisvas ir savarankiškas akustinis objektas. Savo kūryboje jis nenaudoja garso – garsas yra tyrinėjamas ir jam suteikiama galimybė atskleisti būdingus turtingus grožius. Tik tada, kai garsas yra tik garsas, jis suvokiamas kaip tai, kas iš tikrųjų yra: laikinas reiškinys – girdimas laikas. K. Langas laiką laiko tikrąja kompozitoriaus medžiaga, o kartu – ir pamatiniu muzikos turiniu. Jo nuomone, muzikinė medžiaga yra laikas, suvokiamas per garsą, o muzikos objektas – laiko išgyvenimas klausantis. Muzika yra girdimas laikas.