Elif Gülin Soğuksu (garso menas, Vokietija)
Adomas Palekas (garso menas)
Šią vasarą į Kintus jau trečiąjį kartą sugrįžta „Kintai.Kitaip“ garso meno rezidencija, šiais metais dėmesį telkianti į skaitmeninį garsą. Kodavimas, skaitmeninė garso sintezė, daugiakanalės garso kompozicijos bei duomenų sonifikacija – tai tik keletas itin plačias kūrybines, analitines bei tarpsritinio tyrimo galimybes turinčios skaitmeninės garso medijos aspektų. Šiemet „Kintai.Kitaip“ kviečia du šioje plotmėje dirbančius garso menininkus, Adomą Paleką (Lietuva) ir Elif Gülin Soğuksu (Vokietija), kurių kiekvienas, pasitelkęs savitą vietoje identifikuotų duomenų analizės bei interesų lauką, pasiūsys kūrinius arba instaliacijas, leidžiančias auditorijai išgirsti žmogaus ausimi ar akimi neprieinamą paralelią Kintų realybę. Dalyvių kūrybos rezultatai bus pristatyti renginiuose rugpjūčio 3 d. šeštadienį, 20 val. Kintuose bei rugpjūčio 6 d. 19:30, Vilniuje, Kompozitorių sąjungos salėje.
Elif Gülin Soğuksu – kompozitorė, garso menininkė ir atlikėja iš Turkijos, šiemet baigusi Sonologijos magistro studijas Hagos Sonologijos institute, šiuo metu gyvena tarp Hagos ir Berlyno. Jos tyrimams įtaką daro balso abstrakcijos, kaip filosofinės koncepcijos, sąvoka, ji daugiausia tyrinėja kompozicinį balso panaudojimą elektroakustinėje muzikoje, algoritminėje kompozicijoje ir gyvame atlikime – šiuo metu ji kuria balsu valdomą gyvosios elektronikos sąrangą. Domėdamasi dinamiška garso morfologija elektroakustinėje muzikoje, ji siekia panaudoti būdingąsias garso savybes ir gestinį abstrahuotos vokalinės medžiagos aspektą, kad sukurtų garso formą, organizuotų garso judesius ir leistų atlikėjui pajusti garso kontrolę laike ir erdvėje.
Adomas Palekas – garso menininkas, kompozitorius ir biotechnologas, taip pat baigęs baigęs sonologijos magistro studijas Hagoje, kūryboje ieškantis naujų ryšių tarp gamtos, fizikinių reiškinių bei žmogaus. Savo kompozicijose bei performansuose Adomas siekia garsiškai įkūnyti fizinius veiksmus, objektus ar net chemines reakcijas – sonifikuoti tai, ko negirdime plika ausimi, suteikti balsą bei kompozicinę rolę veiksmams ir objektams, kurie iš pirmo žvilgsnio neturi garsinio prado. Adomo kūrybinėje praktikoje figūruoja savadarbiai muzikiniai instrumentai, jutikliniai interfeisai, lauko įrašai (field recordings), perdirbtos (re/upcycled) medžiagos ir objektai. Šiuo metu Adomas atlieka tyrimą apie mikroorganizmų garsus. Tai tarpdisciplininis tyrimas, kurio pagrindinis subjektas yra duonos gira – joje fermentaciją vykdančios mielės ir bakterijos, tačiau priešingai nei laboratorijoje, pagrindinis komunikacijos ir analizės metodas yra garsas – sonifikacija.
Renginio partneris – Lietuvos muzikos informacijos centras
Renginio rėmėjas – Lietuvos kultūros taryba